Akıllı, sürdürülebilir ve engelsiz erişimli - geleceğin oteli işte böyle görünecek
Münih yakınlarındaki Oberschleissheim'da bulunan Hotel Competence Centre (HKZ), Almanca konuşulan otel sahnesinde özel bir yere sahip: Burada, farklı kategorilerdeki otel odalarından tam işlevsel bir bar, lobi ve mutfağa kadar bir otelin tüm alanları geniş bir sergi alanında test modunda çalışıyor. Mimarlar, planlamacılar, işletmeciler, kiracılar ve yatırımcılar, alışılagelmiş ticaret fuarlarından uzakta, boş zamanlarında çok çeşitli üreticilerden otel ve yiyecek içecek inşaatı konseptleri hakkında bilgi edinebilir ve fikir alışverişinde bulunabilirler. GEZE çözümleri burada da kullanılıyor ve ürünlerimizin kullanımı ve kullanımı hakkında değerli geri bildirimler alıyoruz. Küresel Müşteri Yöneticimiz ve otel endüstrisi uzmanımız Sonja Zdiarsky, HKZ'nin iki işletmecisi Julia von Klitzing-Peter ve Christian Peter ile otel ve catering endüstrisindeki trendleri, akıllı otelleri neyin karakterize ettiğini, misafirlerin ve personelin ihtiyaçlarını ve elbette GEZE ürünlerinin nasıl yardımcı olabileceğini tartışıyor.
Otelcilik sektöründe trend "Akıllı Otel"
S.Z.: Şu anda "akıllı otel" teriminden kaçış yok. Sizce bu ne anlama geliyor ve şu anda otel endüstrisine hakim olan diğer trendler neler?
Christian Peter: Neredeyse herkesin otel işletmelerinde ağ bağlantısından ve otomasyondan bahsettiği açık. "Akıllı otel" veya "geleceğin oteli" terimleri bu bağlamda sıklıkla kullanılmaktadır. Akıllı Otel, otel işletmelerinin yönetimini ve verimliliğini optimize etmek, böylece bir yandan oteldeki hizmeti iyileştirmek ve diğer yandan maliyetlerden tasarruf etmek için bir otelin yapay zeka ile donatılmasıyla ilgilidir. Ancak bizim bakış açımıza göre, akıllı otel veya geleceğin oteli denilen şey zaten var; aslında buna "şimdinin oteli" denmeli. Bunun nedeni, dijitalleşme çözümlerinin çoğunun halihazırda mevcut olması, ancak ağ bağlantısı ve dolayısıyla bireysel iş kolları arasındaki iletişimin hala sorunlu olması nedeniyle potansiyelden henüz tam olarak yararlanılamamasıdır. Bunun temel nedeni, münferit iş kollarının en başından itibaren birlikte düşünülüp planlanmaması, ancak çok geç eklenmesi ve yapısal bir çözümün artık düşünülememesidir.
Kapı kapatıcılar ve diğer GEZE ürünleri canlı test operasyonunda: Otel yetkinlik merkezinde müşterilerimiz tüm ürünleri deneyimleme fırsatına sahiptir. © GEZE GmbH
S.Z.: Akıllı bir otelin planlaması nasıl olmalı ki ağ bağlantısı çalışsın?
C.P.: Mimarlar, iç mimarlar ve aynı zamanda ısıtıcı, iklimlendirme, sıhhi tesisat, havalandırma, yangından korunma vb. için ilgili uzman planlamacılar inşaat sürecine dahil olur. Birbirleriyle erken bir aşamada, ideal olarak ihale metni yoluyla, iletişime geçmeleri gerekir. Aksi takdirde, teknik sistemler genellikle daha sonra uyumsuz hale gelir - çünkü çok sayıda farklı sistem ve protokol vardır. Bu nedenle ideal olarak sistemlerin birlikte işlerlik olması gerekir.
S.Z.: Bunu kesinlikle teyit edebiliriz. Teknik sistemler, iyi bir planlama ve ilgili herkes arasında erken koordinasyon ile en iyi şekilde çalışır. Projelerimizde buna büyük önem veriyoruz. Akıllı otellerin işletmecilerine ne gibi avantajlar sağlayacağını düşünüyorsunuz?
C.P.: Oteldeki bina teknolojisini ağ bağlantısının en önemli nedenlerinden biri sürdürülebilirlik, daha doğrusu enerji verimliliğidir. Otel işletmecisi, örneğin pik yükleri dengelemek veya kaydırmak için enerji tüketimi hakkında kesin verilere ihtiyaç duyar. Örneğin, sabahları kahve makinesinin gücünü kesinlikle azaltamaz, ancak bina zekasını kullanarak çamaşır kurutma makinesine %90'dan %60 ısı çıkışına geçmesini, hatta tüm kurutma işlemini gece saatlerine kaydırmasını söyleyebilir. Aynı zamanda ağ bağlantısı, bina süreçlerini optimize ederek binadaki konforu ve emniyeti artırabilir. Örneğin, otomatik havalandırma veya engelsiz erişimli kapı çözümleri sayesinde, örneğin bir yangın durumunda konuklar için her zaman yüksek düzeyde emniyet ve durum izleme veya erişim kontrolü için uzaktan erişim seçeneği garanti edilir. Bu çok sayıdaki küçük uygulama için, münferit iş kollarının entegre edilebileceği bir bina idare teknoloji sistemine ihtiyacımız var. Kapı ve pencere motorlarına bir bina idare teknoloji sistemine entegre etmek için kullanılabilen ağ platformu myGEZE Control gibi çözümler elbette burada idealdir.
Sürdürülebilir otel işletmeciliği
S.Z.: Yakında otel yetkinlik merkezindeki mevcut kapıları myGEZE Control ile birbirine bağlayacağız. Hem kapılar hem de diğer şirketlerin ürünleri daha sonra bir bina yönetim sistemine entegre edilebilir ve faydaları ziyaretçilere canlı olarak gösterilebilir. Bu, teoriyi biraz daha somut hale getirir ve Otel Yetkinlik Merkezi'nin en büyük avantajıdır. Teknolojiden uzaklaşarak, otelcilik ve yiyecek içecek sektöründe başka hangi trendleri görüyorsunuz?
J.v.K.: Teknolojinin yanı sıra misafirlerin farklı ihtiyaçlarına da odaklanılıyor. Misafir gruplarım ne bekliyor, gençler belki de mevcut hedef grubun aksine neye değer veriyor? Sürdürülebilirlik konusu özellikle genç nesil için bir odak noktası haline gelmektedir. Sürdürülebilirlik ve bölgesellik lehine bilinçli bir karar, yeni bir lüks biçimidir. Bir yandan, daha önce de belirtildiği gibi, bina otomasyonu bir otelin işletimini daha sürdürülebilir hale getirmek için burada devreye giriyor, ancak gereksinimler bunun ötesine geçiyor. Lüks kavramı tamamen değişti. Geçmişte lüks, büyük, gösterişli ve zengin bir şekilde döşenmiş odalar ve mekanlar anlamına gelirken; günümüzde bunun tam tersi, yani sade, minimalist ve işlevsel tasarım daha yaygındır. Sürdürülebilirliğin yanı sıra, engelsiz erişimli oteller de trend bir konudur. Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), engelsiz erişimli turizm pazarının toplam küresel turizm harcamalarının yaklaşık yüzde 15'ini oluşturduğunu tahmin etmektedir. Giderek daha fazla ülke ve destinasyon erişilebilirliklerini geliştirdikçe bu rakamın daha da artması beklenmektedir. Engelsiz erişilebilirlik artık sadece engelli kişileri değil, aynı zamanda yaşlı gezginleri, çocuklu aileleri veya sadece bagajlarıyla seyahat eden misafirleri de etkiliyor. Engelsiz erişilebilir otellerden herkes faydalanır.
Özellikle genç hedef kitle için, sürdürülebilirlik ve bölgesellik lehine bilinçli bir karar, lüksün yeni biçimidir.
Julia von Klitzing-Peter, Otel Yetkinlik Merkezi'nde Y/Z kuşakları uzmanıS.Z.: Sürdürülebilir ve engelsiz erişimli otellere yönelik eğilim, otel odaları için somut olarak ne anlama geliyor?
J.v.K.: Örneğin çok daha az mobilyam var. Mobilyalar iyi düşünülmüş ve temel ihtiyaçlarla sınırlı olmalıdır. Örneğin, sadece küçük yan kutular, kompakt bir masa ve bir bagaj rafı ve başka pek bir şey değil - hepsi tek renkte, tek malzemeden ve tercihen uzun tedarik zincirleri olmayan bölgeden. Ve tüm bunlar ideal, hoş ve sessiz bir oda ikliminde. Bu noktada, GEZE kapı kapatıcı TS 5000 SoftClose veya GEZE ActiveStop gibi kurulu ürünler devreye girerek kapıların yüksek sesle çarparak kapanmasını önler. Oteldeki engelsiz erişilebilirlik, örneğin Slimdrive SL NT veya döner kapı Revo.PRIME gibi otomatik sürme kapılarla giriş kapısında başlar ve otel odalarında devam eder. Örneğin, tekerlekli sandalyeler için yeterince geniş geçiş yolları, kaymaz zemin kaplamaları ve odalarda dijital iletişim ortamları kapsayıcılık için önemlidir. İşin güzel yanı, tüm bu önlemler yalnızca engelsiz erişimli oteller yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda konuklar için konforu da artırıyor.
S.Z.: Otel misafirleri sürdürülebilirlik talep ediyor, ancak özellikle enerji ve su tüketimi söz konusu olduğunda, kendilerinin daha sürdürülebilir davranmalarını nasıl sağlayabilirsiniz?
J.v.K.: Artık otel misafirlerini daha tasarruflu olmaya ve kaynakları korumaya nasıl motive edebileceğimize dair çok akıllıca fikirler var. Özellikle GenZ'de oyunlaştırma yönünde ilginç gelişmeler görüyoruz. Örneğin, konuklar tutumlu davranışları için "jeton" kazanabilir ve bu jetonları daha sonra ücretsiz kahvaltıda harcayabilirler. Bu durum işletmeci için de ilgi çekicidir çünkü kahvaltı, tasarruf edilen kilovat saat elektrik veya litre su sayesinde kendi masrafını çıkarır. Özellikle büyük otel zincirleri için bu tür ödül programları müşteri sadakatini artırmanın harika bir yoludur. Ancak elbette bunun için ihtiyacım olan şey - ve çemberin kapandığı yer burası - sistemlerin sağ bağlantısı ve yüksek derecede dijitalleşme.
Engelsiz erişimli oteller robotlaşmayı mümkün kılıyor
Otel yetkinlik merkezi sadece yangından korunma, ses koruması ve acil çıkış yolu emniyeti ile ilgili değil, aynı zamanda koruyucu bakım ile de ilgilidir. Örneğin, kapı kapatıcının bakımı sadece konferans konuğu konferans odasını rezerve ettiğinde yapılmamalıdır. © GEZE GmbH
S.Z.: İşletmeci ve misafirden uzakta - otelcilik sektöründeki trendler otel personelini nasıl etkiliyor?
C.P.: Elbette sürdürülebilirlik konusunun işveren markası üzerinde de etkisi var. Çalışanlar için paradan ziyade amaç ve iş-yaşam dengesi giderek daha önemli hale geliyor. Sürdürülebilir bir şekilde faaliyet gösteren bir otelde çalışmayı tercih ediyorum ve bir otel çalışanı olarak sabit çalışma saatlerine ve güvenilir dinlenme sürelerine değer veriyorum. Bu da bizi, COVID salgınından bu yana otel ve yiyecek içecek sektörünü vuran beceri eksikliğinin tam ortasına yerleştiriyor. Ancak, henüz bahsetmediğimiz bir başka trend burada yardımcı oluyor: robotlaşma. Teknik imkanlara sahipseniz, tıpkı geleceğin oteli gibi robotları bugünden birçok alanda kullanabilirsiniz. Bu arada, robotlar da engelsiz erişimli otellerden memnun. İşte tam da bu nedenle GEZE gibi teknoloji ortaklarıyla birlikte çalışmak bizim ve tüm sektör için çok önemli. Örneğin, temizlik veya servis robotu odadan odaya hareket edecekse, örneğin kapıları belirli zamanlarda açık tutmak ve robotların etkin olmadığı diğer zamanlarda kapatmak için ideal olarak bina otomasyonu aracılığıyla kontrol edilen otomatik kapı açma sistemlerine ihtiyacım var. Çoğu durumda, ne işletmeci, ne imalatçı ne de mimar bu iletişimin nasıl ilerleyeceğini bilir - GEZE gibi teknik uzmanlar bu bilgiye sahiptir. Kullanılabilirlik laboratuvarımızdaki misafir yolculuğunu burada inceleyebilir ve sunabiliriz.
Sadece sistemlerin birbirleriyle iletişim kurması değil, iş kollarının da birbirleriyle koordine olması gerekir. Bu "Connecting Expertise, Building Solutions" yaklaşımını GEZE ile paylaşıyoruz.
Christian Peter, Otel Yetkinlik Merkezi'nin kurucusu ve başlatıcısıS.Z.: Peki neden şimdiye kadar robotlarla bu kadar az akıllı otel hayata geçirildi?
C.P.: Bu da yine çok sayıda sistem ve protokol olmasından ve nihayetinde hangi sistemin geçerli olacağının belirsizliğinden kaynaklanıyor. Sonuçta, kim önümüzdeki 10 veya 15 yıl içinde hala piyasada olup olmayacağını bilmediği bir şeye yatırım yapmak ister ki? Ve birçoğunun katlanarak ilerleyen yeniliklere ayak uyduracak zamanı yok - yapay zeka konusu da burada bir hızlanmaya katkıda bulundu. Fikir alışverişi karar alma süreci için çok önemlidir. Otel Yetkinlik Merkezi ile bu değişim için istikrarlı bir platform sağlıyoruz - ve GEZE'nin bu uzman değişiminin bir parçası olmasından mutluluk duyuyoruz!
Biz de bundan mutluluk duyuyoruz! Bu ilginç sohbet için çok teşekkür ederim Bayan von Klitzing-Peter ve Bay Peter, ama her şeyden önce iyi ortaklığınız ve otelcilik sektörünü ileriye götürme konusundaki ortak ilginiz için.
GEZE, 2022 yılından bu yana Otel Yetkinlik Merkezi'nin ortağıdır. Müşterilerimizi, ortaklarımızı ve ilgili tarafları istedikleri zaman kullanımdaki ürünlerimize daha yakından bakmaya davet ediyoruz.
Merak mı ediyorsunuz? O halde hemen bir randevu alın:
089 55 05 212 0 numaralı telefondan veya doğrudan iletişim formu aracılığıyla.